fitnessforme.blogg.se

Två barns mamma med ett nytt livsperspektiv. Följ mig på min väg att ändra min livsstil genom träna och äta rätt! Inspirera och peppa dig tillsammans med mig!

Grekiska lammfärsbiffar med rostade zuccini, paprika och champinjoner

Kategori: Mina recept

För ca 4 pers
Ingredienser:
  • 500 g lammfärs
  • 1 ägg
  • ½ dl mjölk/vatten
  • 1 vitlöksklyfta
  • ½ dl ströbröd blandat med 1 dl vatten, låt stå för att svälla upp
  • 1 msk mald spiskummin
  • 1 kruka bladpersilja
  • salt, peppar
Finhacka persiljan, pressa vitlöken och lägg alla ingredienserna i bunken med färsen. Blanda färsen och forma dem till önskad storlek. Tänk på att dem krymper ihop när du steker dem så platta till dem lite.
Ha olja och lite smör och hetta pannan i hög värme. Vänd dem ca 3 min på varje sida och sänk värmen till hälften och låt eftervärmen göra sitt i ca 5 min till.
Servera med zuccini, paprika och champinjoner.